Blog Kadia Qu Punya Style

Selamat Datang~ Teruskan Bersama Kami Blog Kadiaku Punya Style! (KQPS)

|| welcome ||

Selamat Datang ke Blog Kadiaku Punya Style (KQPS)~ Blog ini akan menyajikan anda berkenaan info-info semasa, menarik, lucu, pelik dan sebagainya. Stay tuned bersama KQPS!

Baca yang Lain

Khamis, 24 Mac 2011

Tips | Suara Ko Sedap?

MySpace Haha.. nape? ada yang makan hati ngan statment aku ni ke?  Haha.. ada aku kesah? Mesti yang baca entri aku kalini ckap dalam hati," Eleh, ko ingat sore ko sedap sangat?"  Nak tau aku nak jawap ape? "sedap la jugak kan dari sore ko tuh.. buat memecahkan gegendang telinga aku jerk!" Haha


More..


Huhu, gurau jerk kot.. Memandangkan aku ni prihatin kan ngan korang.. aku ada tips supaya sore korang jadi sedap. "Tapi kalau dah memang tak sedap tu nak wat camne jugak kan? haha.. sabar la labu! Tips ni aku jumpa kat Internet jugak la.. mcm tak biase lak..









1. Banyak meminum air suam atau air mineral.



2. Boleh juga selalu memakan makanan yang mengandungi kandungan air yang tinggi seperti buah-buahan. Antaranya epal, tembikai dan seumpamanya.


3. Elakkan meminum minuman berais dan bergas.


4. Elakkan atau mengurangkan pengambilan minuman yang berkafien seperti kopi dan teh. Jika anda penggemar teh, boleh meminum teh pudina sebagai ganti. :)


5. Begitu juga dengan coklat. Kalau boleh kurangkan pengambilannya sama ada coklat untuk dimakan mahupun minuman yang mengandungi coklat.


6. Mengamalkan meminum madu asli setiap pagi.

7. Mengamalkan minum air asam jawa buatan sendiri.


8. Kurangkan memakan makanan bergoreng atau berminyak.


9. Tidak merokok.


Tu Je dari saye

2 ulasan:

Takkan Baca je kot~ Meh komen sikit

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...