Blog Kadia Qu Punya Style

Selamat Datang~ Teruskan Bersama Kami Blog Kadiaku Punya Style! (KQPS)

|| welcome ||

Selamat Datang ke Blog Kadiaku Punya Style (KQPS)~ Blog ini akan menyajikan anda berkenaan info-info semasa, menarik, lucu, pelik dan sebagainya. Stay tuned bersama KQPS!

Baca yang Lain

Sabtu, 9 Februari 2013

Festival | Perayaan Pelik di Dunia (Part 1)

    Salam KQPS!! GONG XI FA CAI... Selamat Tahun Baru Cina... Open house jemput la.. Sampai sekarang belum ada lagi terima mana2 jemputan sempena Tahun Baru Cina.. Sedey!!! Sempena sambutan Tahun Baru Cina esok.. KQPS nak share beberapa perayaan yang boleh dikira aneh di seluruh dunia jika anda seorang rakyat Malaysia...

Monkey Buffet Festival

     Festival ini merupakan Festival Makan Sepuasnya.. Namun anda jangan silap!! Jika anda seekor monyet,  bolehlah tumpang sekaki bersama monyet yang lain untuk menjamu selera.. Perayaan ini akan diadakan pada setiap tahun pada sabtu terakhir di bulan November bertempat di Pra Prang Sam Yot di Lopburi, Bangkok. Perayaan ini diraikan atas kepercayaan bahawa monyet-monyet tersebut boleh membawa tuah dan rezeki.










Naked Festival (Hadaki Matsuri)
     Jika Monkey Buffet Festival diadakan di Thailand, sekarang kita terbang pula ke Jepun!! NAKED FESTIVAL! Bagaimanakah Naked Festval ini diraikan di Jepun? Naked Festival diraikan pada musim SEJUK dan jika anda seorang lelaki.. anda dialu-alukan untuk menyertai festival ni.. Festival ini mengkehendaki anda untuk berpakaian lion cloths yang lebih jelas nya underwear sumo dan perlu menyentuh seorang lelaki bogel!






 
Festival Suci (Holi Festival)
     Kita terus beralih ke India untuk Festival Suci ni.. Perayaan ini disambut bukan sahaja di India, tetapi juga di Nepal, Sri Lanka, Bangladesh, serta negara-negara lain yang berpenduduk majoriti Hindu. Dalam perayaan ini.. orang ramai akan saling melemparkan serbuk/tepung sesama sendiri.. awesome!! macam best~




 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Takkan Baca je kot~ Meh komen sikit

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...