Blog Kadia Qu Punya Style

Selamat Datang~ Teruskan Bersama Kami Blog Kadiaku Punya Style! (KQPS)

|| welcome ||

Selamat Datang ke Blog Kadiaku Punya Style (KQPS)~ Blog ini akan menyajikan anda berkenaan info-info semasa, menarik, lucu, pelik dan sebagainya. Stay tuned bersama KQPS!

Baca yang Lain

Isnin, 11 Februari 2013

Eco Architecture | Kebun Sayur Skyscraper di Singapura

catatan: P0jie cool
Ketaksuban manusia membina  Eco Architecture kini semakin jelas.. Hidup dalam bangunan pencakar langit tiada perkara baru, namun kini konsep Eco Architecture  yang kini telah mula mengembang membolehkan orang ramai untuk hidup dan bercucuk tanam sendiri di langit. Eko-minded firma seni bina TR Hamzah & Yeang, telah tampil dengan reka bentuk bangunan pencakar langit untuk Singapura, digelar EDITT (Ecological Design In The Tropics). Bangunan pencakar langit 26 tingkat ini akan dibina dengan menggunakan pelbagai bahan kitar semula dan yang boleh kitar semula dan akan menempatkan beberapa teknologi yang paling eko-fascinating  yang pernah diaplikasikan  dalam bangunan pencakarlangit yang lain.



 855 meter persegi kawasan menara ini akan ditutup dengan panel solar yang akan menjana tenaga yang cukup untuk memenuhi kira-kira 40% daripada permintaan tenaga bangunan itu sendiri. Para pereka juga akan cuba termasuk loji tenaga di bangunan pencakar langit ini yang akan menukarkan kumbahan manusia ke dalam biogas.


Kira-kira, separuh daripada kawasan permukaan menara akan diliputi dengan tumbuh-tumbuhan organik tempatan. Bangunan akan mempunyai sendiri
sistem penuaian air hujan  dan sistem grey-water yang bukan sahaja akan menyediakan air untuk tumbuh-tumbuhan tetapi juga untuk "toilet flushing"

 


1 ulasan:

  1. Ιt's amazing for me to have a web page, which is helpful in favor of my experience. thanks admin

    My webpage :: Waldspirale Hundertwasser Darmstadt im Zentrum

    BalasPadam

Takkan Baca je kot~ Meh komen sikit

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...