Blog Kadia Qu Punya Style

Selamat Datang~ Teruskan Bersama Kami Blog Kadiaku Punya Style! (KQPS)

|| welcome ||

Selamat Datang ke Blog Kadiaku Punya Style (KQPS)~ Blog ini akan menyajikan anda berkenaan info-info semasa, menarik, lucu, pelik dan sebagainya. Stay tuned bersama KQPS!

Baca yang Lain

Khamis, 7 Mac 2013

China | Rumput Subur Cara China

Apakah cara lain bagi menampakkan rumput itu nampk hijau dan segar selain memberi baja dan jagaan rapi? Hanya di China!! Kerajaan bandar Chengdu, China, telah membuat rumput-rumput bandar itu menjadi lebih hijau dengan cara yang unik dan cepat! S.H.A.R.E!!! Layan je KQPS~




Rahsia sebenar terbongkar.. kehijauan rumput di bandar Chengdu bukan kerana rumput itu sihat dan subur, tetapi kerana dilumuri cat. Sejumlah wartawan China mengambil gambar pasukan penyelenggaraan taman bandar Chengdu tengah memancutkan sejenis cat dengan tanda Top Green Turf Greening Agent.
 


Cat rumput itu-didakwa tidak beracun meskipun melekat di kasut mereka dan membuat tapak kasut berwarna hijau.


Yang, seorang penjual Top Green, mengakui syarikatnya memang menghasilkan cat rumput itu.



"Kami sudah menjualnya kepada kerajaan bandar Chengdu selama lima atau enam tahun terakhir. Kami juga bekerja sama dengan banyak kerajaan kota, misalnya Tianjin dan banyak wilayah lain," kata Yang, salah seorang salesman Top Green.



Laman rasmi Top Green mendakwa warna hijau yang dihasilkan cat rumput buatannya boleh berlangsung antara 10-14 hari dan tidak akan mengubah tanah menjadi hijau.


Sejauh ini, Jabatan Pertamanan bandar Chengdu enggan mengulas soal penggunaan cat rumput itu. Namun, kerajaan mengatakan cecair yang dilepaskan itu bukanlah cat, melainkan sebuah nutrisi yang boleh membantu rumput tetap hidup selama musim sejuk.
credit :  TAOTAUAJER

POST YOUR facebook
COMMENT

1 ulasan:

Takkan Baca je kot~ Meh komen sikit

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...