Blog Kadia Qu Punya Style

Selamat Datang~ Teruskan Bersama Kami Blog Kadiaku Punya Style! (KQPS)

|| welcome ||

Selamat Datang ke Blog Kadiaku Punya Style (KQPS)~ Blog ini akan menyajikan anda berkenaan info-info semasa, menarik, lucu, pelik dan sebagainya. Stay tuned bersama KQPS!

Baca yang Lain

Rabu, 20 Mac 2013

Sony Malaysia | PlayStation 3 500GB Ultimate Value Pack RM79 & RM99!

Salam KQPS!! Korang sudah memiliki PlayStation 3 500GB? Inilah masa korang memilikinya!! Nak tengok PROMOSI tersebut? Sila ke web Sony Malaysia~ :)

Tapi khabarnya laman web Sony Malaysia tersebut dalam penambahbaikan.. Layan je info di bawah~
 
Pada 16 Mac 2013 lalu, Sony Malaysia telah melakukan kesilapan di website mereka dengan menjual PlayStation 3 500GB Ultimate Value Pack dengan harga RM79 dan RM99. Kesilapan yang hanya berlaku selama 4 jam akhirnya membabitkan ribuan rakyat Malaysia berlumba-lumba membeli (murah kot!!!)


Hari ini Sony Malaysia membuat permohonan maaf secara terbuka dan menyatakan tentang kesilapan yang berlaku dan akan memastikan semua pembelian dibatalkan dan setiap pembeli akan menerima semula wang mereka. Apapun pembeli yang jelas marah kerana rasa tertipu (harapan tinggal harapan kerana 'misleading advertisement') ingin menyaman Sony serta membuat aduan ke Tribunal Pengguna.




Apa tindakan yang sepatutnya dilakukan?

1. Maafkan Sony kerana memang tak logik PS3 nak dijual pada harga RM79. Konsol made in china yang pakai buang tu pun tak jual murah macam tu. Normal kadang-kadang system error dan pembeli bukannya rugi apa pun.

2. Sony perlu bertanggungjawab seperti apa yang berlaku pada Dell beberapa tahun lalu di mana mereka membuat kesilapan meletakkan harga monitor pada harga RM50 di website mereka yang akhirnya membuatkan Dell kerugian RM60 juta ringgit kerana benar-benar terpaksa menjual monitor mereka pada harga RM50 sahaja.

kredit: Oh! Media

7 ulasan:

  1. right click je ha! nk copy ke? org nk buka other tab la..xyah la susah2 nk back balik nnti.

    BalasPadam
  2. guys aq nak tau hara ps3 berape n laman web sony malaysia ape

    BalasPadam
  3. nak tanye sikt harga ps3 skunk berape n laman web sony malaysia ape

    BalasPadam
  4. guys aq nak tau hara ps3 berape n laman web sony malaysia ape

    BalasPadam
  5. guys aq nak tau hara ps3 berape n laman web sony malaysia ape

    BalasPadam

Takkan Baca je kot~ Meh komen sikit

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...